Dokon pop i jariće krsti..

Došlo  doba … da se banja proba. Sve u svoje vreme. Neka, i to je za ljude, treba čuvati zdravlje, da ne umremo bolesni….Oni, što žele večni život, jednostavno bar nedeljom idu na mise, ili bogosluženja, a neki, manje pragmatični, eto, svake tri godine u banju, u tople kupke, blato,  elektro-magnetne terapije, masaže, doduše ne erotske, ali dovoljan je osmeh lepih i jedrih medicinarki, Poljakinja.

bicikl(1)A vremena na pretek. ali i pored toga idiotski  radim dve stvari istovremeno (vidi sliku). Pre podne sat-dva vožnje na ergometru, po podne sat-dva, „oštrog“ hodačkog trčkaranja po okolnim šumama. Manje-više, moja dva cimera, isto toliko vremena u istom periodu dana, provode u spavanju. Tako i treba, u banju se dolazi zbog odmora.  Na slici držim, i bukvalno ne ispuštam iz ruku, knjigu-roman,“ Čudesni svijet kontajnera“, koju sam dobio poštom od samog autora Kamenka Rašete, sa posvetom „Poštovani Drago, S nadom da je još daleko dan, kada će maratonac trčati svoj počasni krug...“. Tema, i ne samo to, ludilo tokom i nakon raspada bivše mile li nam Juge. Čitajući ovaj autobiografski roman, jedino što mi dolazi u ovu ludu glavu je da stanem pred ogledalo, i priupitam se „Da li si znao da se sprema ludilo?“, „Da, znao sam“,  Da li si znao, da će u tome najeb… isključivo nevina, naivna raja i poštena intelegencija?“, „Da, znao sam“…“, „Da li si mirno gledao, kako u globalu i lokalu na površinu isplivava najveći šlam i ološ ovih i onih prostora?“ , „Da, gledao sam“, „Pa, da li si išta preduzeo, da do toga ne dođe?. Nisi, naravno. Nemoj više, ni da pisneš na tu temu. Poklopi se ušima.Tebe je tih nesretnih godina, bežeći od onog ludila, spopalo neko drugo ludilo, koje te drži i do dan-danas, i zove se maratonsko. Evo ti, krelcu jedan, sasvim sveži dokaz. Umesto da tamo u banji juriš sojke, ti si se uhvatio nekakve statistike nekakvog kluba 100 maratona“…

O-ho, baš sam se zagolopirao, baš me je ponelo…. Bilo bi zanimljivo čuti, šta bi mi sada rekla nastavnica, sada već nepostojećeg, SRPSKO-HRVATSKOG jezika, da li sam, bar za dlaku, odmakao od one klimave trojčice…Pitanje je, da li bi mi nastavnik matematike potvrdio jaku peticu zbog ovih silnih proračuna, ili bi mi rekao, nauči se već jednom da  računanaš … na sebe.

Kako kažu, bogati imaju NOVAC, a mi, siromasi, VREME. Tako je to. Svi mi nosimo neki krst do kraja života. Moj krst su ukršteni redovi i kolone nezvaničnih  tabela i rang-lista.  Pa kad je već tako, hajde da  zajednički pogledamo ove moje „jariće“ iz naslova, naravno, ako ste od onih, što imaju VREME, i drži vas jedno od pomenutih ludila

Okolo-naokolo, najzad da se vratimo suštinskoj tematici ovog mog javljanja, i odmah da skrenem pažnju, da su svi podaci izvučeni iz lista trka svakog od nas iz K100M vidi link.

Formirao sam, dalje, dva google dokumenta – prvi sa kvantitativnim rang-listama, a drugi sa  kvalitativnim. Ovde , radi prikaza, možete videti dve liste, a sve ostale na priloženim linkovima. Mislim da ne treba detaljno objašnjavati tabele, crvenom  bojom u njima je naznačeno ono što je suštinsko.

Naknadna napomena uz ove dve tabele: Greškom sam u obe ispustio Mihala Šulju. U prvoj je Mihal na 17. mestu sa 19 trka godišnje, a u drugoj Mihal je na 3. mestu sa 18 maratonaa ispod 3 sata.

max god

Rang-liste kvantiteta (vidi link) u kojima su na jezičcima prezentirane:

– Rang-lista članova K100M sa najviše maratona i ultri (M + U) u jednoj kalendarskoj godini

– Rang-lista članova K100M sa najviše maratona i ultri (M + U) u jednom kalendarskom mesecu

– Rang-lista članova K100M sa najviše maratona (M) u karijeri

– Rang-lista članova K100M sa najviše ultri (U) u karijeri

–  Rang-lista ukupne pretrčane kilometraže u M+U

– Vremenski period ostvarenja „stotki“

– Vremenski period ostvarenja jedne „stotke“

– „Turistička“ rang-lista tj. po broju država

– Mamut-tabela je (ne)pregledna prezentacija svih članova kluba 100 maratona svakog od nas, sa brojem maratona i ultramaratona, hronološki za svaku godinu od 1980. do 31.12.2023

rang ispod 3h

Rang-liste kvaliteta (vidi link) u kojima su na jezičcima prezentirane:

  • Rang-lista ličnih rekord članova K100M
  • Rang-lista srednjih vremena u maratonu
  • Rang-lista K100M prema tablicama starosnih koeficijenata
  • Najbolji maratoni K100M po godinama života – žene i muški
  • Lista najstarijih članova K100M
  • Rang-lista po broju maratona ispod 3:00:00……ispod 4:00:00
  • BAZNA TABELA:

Rang-liste iz grupe kvalitativnih, u skorašnjoj budućnosti će ostati nepromenjene, (KO RADI TAJ I GREŠI, moram još uzeti u obzir i rezultate Mihala Šulje), Nažalost, FB generacije, verovatno imaju neke druge prioritete. Divno je trčati maratone, ali prava draž je pobeđivati sebe,  pomerati svoje granice, obarati personal best, spuštati ispod 3 h…

Iz ovih statistika, dragi moji „stotkaši“, nedvosmisleno proizilazi da smo mi na trkama, zajedno pretrčali 238443 km, ili opisno skoro 6 puta oko Zemaljske kugle.Mašala!!!

Iskoristiću priliku da skrenem pažnju na sledeće. Naše kolege, Stojanovića, Arsića, Kakonjija, Špajzera, a i koleginicu Janoši, moljakam već deceniju da dopune ili dostave liste svojih trka, ali nema nikakvog odjeka. Možda njima ovo sve uopšte nije značajno, ali bilo bi pošteno da to i kažu, i ja ću onda znati šta dalje. sosnaBila bi velika šteta, da fenomenalne ultra trke Stojanovića i Arsića ne ostanu trajno ovde arhivirane.Naredno ažuriranje svih rang-lista biće sledećeg januara, i tada ću sigurno primeniti  sve elemente iz pravilnika K100M..                                     Počeo sam sa banjom i milom li nam  Jugom, pa tako i da završim. Ovde, nekih 7-8 km  od banje, u šumi ima jedan čudesan spomenik prirode – BOR čudnog korena (na slici),. Za divno  čudo u korenu mog prezimena je takođe BOR(oja), čak me neki drugari tako i zovu – Borić. Onaj bor se borio, sa ljudima, koji su oko njega kopali pesak, borio se sa ostalim prirodnim erozijama, i , gle, sačuvao svoje korenje. I ovom Boriću – i pored svih erozija – niko i ništa neće otrgnuti njegove nostalgične korene.

Februar 2024., banja Busko, Poljska

Drago Boroja

Ovaj unos je objavljen pod Uncategorized. Zabeležite stalnu vezu.

Postavi komentar